Monday 11 November 2013

New of Me

Assalamualaikum . Ya Allah . Lamanya aku tinggalkan blog aku nieh . Aku rase last aku updated blog nieh before amek result spm . Hahahaha apak lama . So guys . Skrg aku dah further study . Where ? PICOMS . Apa tuwh ? Pusrawi International College of Medical Sciences ! *letih beno naipnyeee . Hahahahaha !

Mesti pelik kan . Dulu spm aku amek akaun . Skrg tetibe amek medic . Jauh benau bezanye tuwh . Huhuhu . Sebenarnya apa yg kite rancang mase kite sekolah dulu , tak semestinya tercapai bile kite dah further study . Yes , mmg sejak sekolah aku minat such as ekonomi . Akaun tuwh mula2 minat . Then bile asyik failed jek , jadi malas . Then akhirnya result akaun pown cantik . Hahahaha lol . Fyi , aku penah masuk Form 6 . Lebeh kurang 2 bulan . Aku amek subject Ekonomi , Bisnes , BM and of course lah Pengajian Am . Mmg org kata cantiklah ! Dahlah aku mmg minat ekonomi n bisnes tuwh . Tapi nak dipendekkan ceritanya , hati berubah nak masok PICOMS . Tapi ade jugak dugaan sebelum masok PICOMS nieh .

Kwn2 mase Form 6 boleh dikatakan tak support aku masok PICOMS plus aku nieh bukan asalnya science stream . So aku keliru . Then aku decided nak teruskan Form 6 . Kalau tak silap aku , 2 minggu sebelum pendaftaran dkt PICOMS tuwh , at last aku decided nak masok PICOMS jugak . Sbnrnya aku syg nak tinggal Form 6 sbb kwn2 . Padahal pegi sekolah asyik tido jek . Hahahaha terok betol . Then , before aku masuk Form 6 , aku dpt IPB tapi Pra Diploma . Hmmm lastly takde hati pown nak masok . Mase Form 6 and jiwa bercelaru nak masok PICOMS ke taknak , ade dpt KPTM , course Keusahawanan . Fikir fikir fikir . PICOMS ! MUKTAMAD ! SETTLE !

Alhamdulillah aku dah nampak jalan . Rupa2nya aku jiwa science . Sbnrnya dari kecik lagi aku minat sgt pasal hospital nieh . Oh yer . Aku amek course Medical Science . Skrg tinggal lagi sebulan untuk final exam . In sha Allah , lepasni aku nak aktifkan balik blog nieh :)