Tuesday 25 October 2011

Fashion ? Mestilah berani !

Assalamualaikum . Alhamdulillah , line internet malam nieh elok nampak . Mungkin sebab duduk dalam bilik aku kowt , baru nak okeyh . Ngado-ngado eh . So , dapatlah jugak idea nak mem-belog nieh . Plus tersangatlah bosan cuti-cuti nieh . Nak keluar , sgt lha harapan okeyh . Okeyh , I think korang dah tahu plus dah familiar sgt kan pasal maxi dress nieh kan kan ? Skrg merata-rata tempat ade jual . Mahal murah , itu pilihan masing-masing . Yang penting , kain best :)

Based on title , mesti korang ingat aku mengarutkan , hahaha . Mcm aku nieh pro sgt bab-bab fashion nieh . Okeyh , aku tahu walaupun maxi dress nieh sudah menjadi pilihan ramai terutamanya bagi muslimah yang bertudung , tapi masih ada gadis-gadis di luar sana agak ragu-ragu nak mengenakan dress sebab selalunya asyik pakai seluar jek . Yer aku akui aku pown tak biasa nak pakai dress semua nieh . Tapi aku sedang cari masa yang sesuai nak memakainya . Plus perut pown semakin membuncit skrg , so kena tangguh jap niat tuwh . hikhokhikhok ;p

Kalau korang nak tahu , ada tips taw nak biasakan pakai dress nieh . Tips nieh khas untuk bagi gadis-gadis yang bertudung dan yang sudah biasa sgt pakai seluar jeans and wtv lha . Mula-mula , korang kene start pakai skirt . I mean maxi skirt , bukan mini skirt yer . Tuwh dah parah dah , hohoho . Nak taknak kene cuba jugak . Yer mula-mula memang agak janggal sikit . Nak duduk pown kene sopan sikit . Sbb sebelum nieh kalau pakai seluar , nak meloncat nak gimnastik , semua boleh . Tapi pakai skirt nieh hati-hati yer . Lama-kelamaan , trust me , korang boleh start belajar pakai dress . Aku mmg tak pakai dress , tapi mcm aku ckp tadi , tengah cari masa yang sesuai plus duit pown takdo nieh . Hehehewww :D




Bagi yang bertudung , jangan pakai cmni pulak . Pakai cardigan yer anak-anak . Lebih manis kalau dress tuwh jangan ketat atau ikut body sgt plus elakkan ade kain di bawah terbelah-belah sana-sini . Sedang-sedang sahaja pown dah cukup . Nak best lagi , belajar pakai jubah :)




Syamsul Yusof nieh kalau buat mimik muka mcm mane pown , tetap nampak handsome :D