Saturday 13 August 2011

Dugaan/Cabaran di bulan Ramadhan



Assalamualaikum . Sehebat mana pown dugaan dan cabaran di bulan mulia ini , percayalah . Jika kita mampu mengatasinya , Insyaallah itu bermakna kita menang , menang mengatasi segala godaan nafsu . #eh tetibe feeling-feeling tazkirah puloks . Hehehehe :'D Alhamdulillah , masuk hari nieh dah 13 Ramadhan dan bermakna dah 13 hari dah kite menunaikan ibadah berpuasa . Dan semestinya , pelbagai dugaan dan juga cabaran kite tempuhi , hehe . Cakap pasal puasa , mesti time tengah hari tuwh kite dah merungut lapar sume kan . Tp sebenarnya nafsu kite tuwh . Cakap pasal nafsu , kite nieh mudah sgt melenting/melatah . Pastu mule lah kan nak maki-maki apa sume . Tuwh sebab lah kite kene sabar . Orang buat ape pown kat kite , sabar jela kayy :)




By the way , korang dah shopping raya ? Wahhhhh seronoknya :/ Actually aku tak shopping pape ag pown . At the same time , next week ada test . Alamak potong line betol , haha sumpah kejam zionis ayat aku ! Tapi seronok jugak exam-exam nieh . Feeling-feeling nak belajar betul-betul pulak . Hehe . Cikgu sejarah kite cakap , siapa yang lulus 50 ke atas untuk Sejarah , cikgu bagi duit raya . Sape lagi tinggi lagi banyak . Wahhhhhhhhh seronoknya ! Lagi lah bersungguh-sungguh saya baca buku Sejarah tuwh . Hehe , niat saya nak dapat A tuwh tak semestinya saya nak duit raya tapi itu cuma pembakar semangat jek :D